Eeloleval nädalavahetusel sõidetavale Tartu Rally´le registreerus ligi 90 võistluspaari

Siim Plangi ja Marek Sarapuu 2014 Tartu ralli autasustamisel. Foto: Raivo Remmelgas
Siim Plangi ja Marek Sarapuu 2014 Tartu ralli autasustamisel. Foto: Raivo Remmelgas
Eeloleval nädalavahetusel 25.-26.septembril sõidetakse EAL Eesti autoralli ja DMACK Trophy ehk Juunioride meistrivõistluste viies ning Läti meistrivõistluste kuues etapp Tartu Rally. Möödunud aastal Eesti meistrivõistlustel uue rallina kavas olnud rallile registreerus sel aastal 88 võistluspaari kaheksast riigist.

Numbri all 100. lähevad Tartus esimesena rajale Siim Plangi – Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer Evo X). Kui tänavusel Võru talverallil tähistas Siim oma sajandat autoralli starti, siis Tartus on Mareki kord sama tähiseni jõuda. Teisena lähevad hooaja viiendal etapil rajale Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX), kelle järel stardivad Tallinna ralli võitjad Egon Kaur – Annika Arnek (Mitsubishi Lancer Evo IX). Numbri all 3. stardivad rallile lätlased Jānis Vorobjovs – Andris Mālnieks ja numbri all 5. nende kaasmaalased Mārtiņš Svilis – Ivo Pūķis. Mõlemad Läti ekipaažid sõidavad Mitsubishi Lancer Evo X võistlusmasinal. Kahe Läti võistluspaari vahel saavad stardi Roland Murakas – Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo X).

Esimesed kaheveolised autod stardirivis on rahvusliku E-rühma klassi E11 sõitjad Toomas Vask – Taaniel Tigas (BMW M3). Esiveoliste klassi DMACK Trophy arvestuses on Tartu rallile registreerunud lisaks klassi tänavustele meistritele Miko-Ove Niinemäe – Martin Valterile (Peugeot 208 R2) kõik, kel veel sihiks meistrivõistluste medal – Kevin Kuusik – Kuldar Sikk, Kenneth Sepp – Tanel Kasesalu, Oliver Ojaperv – Jarno Talve, Rasmus Uustulnd – Imre Kuusk, Sander Siniorg – Karl-Artur Viitra, kes kõik sõitmas Ford Fiesta R2 võistlusmasinal ning Karl Tarrend – Mirko Kaunis, kelle sõiduvahendiks Citroen C2.

EMV4 ehk 2WD2000 klassis on kohal kogu esiviisik ning kindlasti üritavad hetkel teisel kohal olevad Karl-Martin Volver – Margus Jõerand (Peugeot 208 R2) peale Tallinna ralli katkestamist vähendada vahet klassi liidrite David Sultanjantsi ja Siim Ojaga (Citroen DS3).

E-rühma neljas erinevas klassis on Tartus startimas 37 võistluspaari, nende hulgas ka kõikide klasside liidrid– EMV5 (E9) klassis Gert-Kaupo Kähr – Jan Pantalon (Honda Civic), EMV6 (E10) klassis Ken Torn – Riivo Mesila (Honda Civic Type-R), EMV7 (E11) klassis Madis Vanaselja – Jaanus Hõbemägi (BMW M3) ja EMV8 (E12) klassis Ranno Bundsen – Robert Loshtshenikov (Mitsubishi Lancer Evo VI). E12 klassi arvestuses teeb 4WD masinaga Mitsubihsi Lancer Evo VIII debüüdi Rainer Rohtmets, kellele kaarti lugemas Alo Ivask.

Võistlejate stardirivi lõpetavad üksteist veoautodel sõitvat ekipaaži, eesotsas klassi liidrite Veiko ja Toivo Liukaneniga (GAZ 51). Kõikides meistrivõistluste klassides, va. Juunioride arvestuses, on veel tänavused meistritiitlid jagamata ning punktivahed veel sedavõrd väikesed, et Tartu rallil peaks nägema klassivõitude nimel väga põnevaid heitlusi.

2.Tartu Rally start antakse 25. septembril kell 17.00 Tartu raekojaplatsil asuvalt poodiumilt. Haaslava, Kõlleste, Vastse – Kuuste, Valgjärve, Võnnu ja Tartu valla teedel sõidetaval Tartu rallil sõidetakse kokku kümme kiiruskatset kogupikkusega 128,12 kilomeetrit. Esimesel võistluspäeval sõidetakse kokku neli kiiruskatset. Korduvakatsena sõidetavale Lähte katsele stardib esimene võistlusauto 17:25 ja avapäeva lõpetavad kaks Tartu Lauluväljakul sõidetavat publikukatset. 18.00 ehk tund enne, kui Tartu Lauluväljakule saabuvad võistlusautod, pakutakse seal samas publikule vaatamiseks trikimootorratta ja supermoto demo showd.

Laupäeval ootab võistlejaid kolm korduvkatset ning nendest viimane SS10Penetron on Tartu Rally punktikatse. Ralli kõige pikem katse saab olema SS6 Olerex ja sama katse korduvläbimine SS8 Storent, millel pikkust 26,77km ning milles on lõike kahest Lõuna-Eesti klassikust, Postitee ja Sulaoja kiiruskatsest. Tartu Rally 2015 võitjad sõidavad Tartu raekojaplatsil asuvale poodiumile laupäeval 26.septembril kell 19.00.

Tartu Rally pealtvaatajate programm on 23.septembril ilmuva Autolehe vahel ja Marek Lindmaa poolt juhitud ralliraadioks on XLTRAX ESTONIA, mis levib internetis www.xltrax.ee.

Tartu Rally kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised. Rallipass, mis tagab pääsu katsetele ja Tartu Motoshowle maksab 15 eurot ja on müügil Tartu Olerex tanklates, lisaks Võru, Põlva, Põltsamaa ja Aovere tanklates ning Tartu Näitused keskuses.

Ralli võistluskeskus asub Eesti Maaülikooli Tehnikamaja ja hooldusala Tartu Näitused messikeskuses.