Eeloleval nädalavahetusel, 19.-20.augustini sõidetakse Riias, Bikernieki ringrajal ENEOS Riga Summer Race. Klassis BEC4H ehk Baltikumi 4 tunni kestvussõidu meistrivõistluste arvestuses on 22 registreerunud meeskonna hulgas rajale tulemas ka Eesti meeskond Est 1 Racing, kelle kooseisu kuuluvad Raimo Kulli, Sten Pentus, Thomas Padovani ja Jukka Honkavuori. Just Kulliga õnnestus enne eesootavat etappi juttu teha ning rääkida sellest, et kuidas soetati Porsche Cayman GT4, kui palju erineb kestvussõit nö. sprintidest jpm.
Osalete sel aastal Baltikumi 4 tunni kestvussõidu BEC4H sarjas, kus hoiate peale kolme sõidetud etappi viiendat kohta. Kuidas tekkis see mõte just selles sarjas osaleda?
Kuna just kestvussõitudeks sai hangitud selline auto nagu Porsche Cayman GT4, siis vaatasime, et mis sarja oleks võimalik meie regioonis sellega sõita ja nii see valik langetatud sai.
Teie meeskonna Est 1 meeskonna võistlusautoks on Porsche Cayman GT4. Palun rääkige milline on selle võistlusauto ajalugu, tehnilised anded ja kuidas see auto Eestisse sattus?
Auto sai soetatud Levin Racing nimeliselt võistkonnalt, kes selle endale hankis uuena Porsche Motorspordist ning osales erinevatel kestvussõitude,l kaasaarvatud 24H Series etappidel kuhu ka meie minemas oleme. Auto sattus meile ühe võidusõiduautode müügiportaali kaudu ning meile lähedalt Rootsist.
Nimed nagu Raimo Kulli ja Sten Pentus on tuttavad igale Eesti ja Baltikumi ringrajafännile. Kuidas komplekteerisite tänavuse meeskonna, et sattus kokku selline kooseis nagu hetkel on?
Kuna me oleme Steniga sõbrad ja tuttavad juba aastaid ning koos teinud erineval moel koostööd, siis see osa nagu läks loomulikult ja eraldi vaeva nägema ei pidanud. Kooseisu üritasime panna kokku võimaluste piires võimalikult ühtlase ja kiire, et oleks võimalik sõidul ka maksimaalne tulemus saavutada.
Olete siiani kõik pigem osalenud ringraja erinevates klassides individuaalselt. Kui suur on olnud see muutus, et nüüd peab tulemuse eest võitlema ühte meeskonnana?
Suurim erinevus on tegelikut see, et individuaalsed sõidud on olnud sprint tüüpi ehk, et sellised 20-30 minutised stardid, aga nüüd pead korraga sõitma vähemalt tunni. Lisaks peab rohkem mõtlema rehvide säästmisele ja alati mitte riske võtma, et kellestki mööduda. Sinu tobe eksimus tähendab ka sinu kõikidele meeskonnakaaslastele koheselt sõitmata jäämist.
Kas olete kunagi omakeskis arutanud ka ja arvutanud ka, et kui mitu erinevate klasside individuaalset meistritiitlit teil kamba peale ette näidata on?
Ei ole kunagi jutuks tulnud, ilmselt see number ei ole sõitjate jaoks väga oluline ja me teame teiste andmete/väärtuste järgi milline sõitja keegi on. Tulemused alati ei vasta sõitja tegelikule võimekusele.
Hooaja avaetapil Riias kaotasite kindla esikoha tänu kütuse otsalõppemisele. Kodus sõidetud Pärnu etapil võtsite etapivõidu. Milliste eesmärkidega lähete Riias starti?
Riias enne kütuse lõppemist olime pikalt liidrid ning ilma selle vahejuhtumita oleksime ka võitnud. Ega ei saagi olla väiksemaid eesmärke kui minna taas võitma.
Kas tänu ühe etapi ebaõnnele ja ühele mitte startimisele (Palanga) olete sarja üldvõidu mõtted juba peast heitnud või plaanite veel selle nimel võidelda?
Sisuliselt jah meil üldvõitu saavutada enam võimalik ei ole ilma konkurentide ebaõnneta ja võtame sõit sõidu haaval. Eks näis milline tabeliseis meid peale Riiat ootab.
Tean, et osad teist sai eelmisel aastal oma esimese 24 tunni sõidu kogemuse. Kui erinev see teie seni kogetust oli ja mis olid kõige suuremad raskused sellele nädalavahetusel?
Sellist pikka sõitu jah meie ennem teinud ei olnud ning eks kõige raskem oligi kogemuse puudumine ja hirm, et miskit teed valesti ja selletõttu kannatab ka positsioon rajal.
Olete ka tänavu minemas Barcelonas toimuvale 24 tunni sõidule kooseisus Raimo Kulli, Sten Pentus, Thomas Padovani, Jukka Honkavuori ja Keijo Kaasik. Kas teie meeskonnas on kõik enne 24 tunni võistlusel osalenud?
Kui päris aus olla siis ma ei teagi kas ja kes on osalenud 24 tunni sõidul varem.
Millise eesmärgi endale selleks võistluseks seadnud olete?
Eesmärk on olla võimalikult kiire ja konkurentsis. Kindlasti soovime taas jõuda ka finišisse ja olla poodiumil.
Kas vaikselt olete hakanud juba ka uue hooaja plaanidele mõtlema?
Veel mitte, kuna hooaeg on olnud väga tihe, siis ootame ja vaatame kuidas see lõppeb ja siis saab hakata tuleva hooaja asju arutama.