Lõppenud nädalavahetusel toimus Itaalias Pietramuratas selle aasta Euroopa naiste trialimeistrivõistluste esimene etapp, kus oli võistlemas ka Keity Meier, kes on ainsa eestlasena saavutanud Euroopa meistrivõistluste etapivõidu mototrialis ja seda vaid 17aastaselt.
19aastane Meier treenis enne võistlushooaja algust 17.-27. märtsil Hispaanias Malagas asuvas trialikoolis kohalike nimekate treenerite käe all ning tegi tutvust ka oma uue Sherco võistlustsikliga.
„Hispaania laager oli totaalselt karm treening. Sõitsin hetkeni, kus enam ei jaksanud midagi teha. Harjutasime väikestest kuni suurte elementideni välja ja see oli hea sissejuhatus hooajale. Sealsed sõidukohad on triali vaatevinklist lihtsalt hämmastavad. Oli suuri kive ja seinu ning teisi mõnusaid kohti. Mõned kukkumised tulid ka, aga need käivad asja juurde,“ rääkis oma raskest, kuid väga vajalikust treeninglaagrist Meier.
„Uus tsikkel on hea, väga meeldib. 250cc oli õige samm. Mootor on võimsam ja sujuvam, mistõttu on mugav sõita. Olen Shercoga väga rahul,“ kommenteeris oma uut võistlusratast Meier, kes eelmistel aastatel sõitis 125cc kubatuurilise rattaga.
„Kui Itaaliasse jõudsime, siis treeningu tegime koos teiste tüdrukutega, mis oli päris vahva. Üllatavalt palju oli uusi nägusi võistlemas, eelkõige Saksamaalt. Polnud kunagi nende sõitu näinud, aga siis trennis nägin ja tüdrukud sõidavad täitsa hästi. Rääkisime juttu ja tuli välja, et Saksamaal põhimõtteliselt lund pole sel talvel olnudki ja nad said terve selle aja sõita. Vedas neil,“ rääkis esimestest muljetest Meier.
Peale kahe võistlusringi katsete läbimist osutus parimaks sakslanna Ina Wilde (9 p), teiseks tuli itaallanna Sara Trentini (12 p) ja kolmandaks sakslanna Theresa Bauml (19 p). Meieri saldoks jäi 71 punkti, mis andis talle kahekümne naisvõistleja hulgas 12-nda koha.
„Enne esimesele katsele minekut tundsin, kuidas käed olid seest õõnsad ja süda peksis sees. Aasta esimene võistlus oleks võinud olla siiski mõni vähem tähtis, kui Euroopa meistrivõistlused. Selline tunne oli sees, nagu läheks üldse esimest korda võistlema. Aga see on iseenesest hea, sest see tunne tõmbabki rajale,“ rääkis Meier. „Esimesel ringil oli suhteliselt raske rütmi sisse saada ja olin ka veidi pabinas. Siis läks paremaks, aga ringi lõpp oli kahjuks halb. Otseselt mingit kukkumist ei olnud, aga kuna alates eelmisest hooajast kehtib „non-stop“ reegel ehk peatuda ei tohi, siis ikkagi mingi rumala kohapeal sai hoog otsa ja pidin jala maha panema. Naljakas on iseenesest see, et rasked kohad sain tehtud, aga siis mingi kergema koha peal jäin toppama. Miinuspunkte kogunes esimese ringi lõpuks 43, mis on palju! Teine ring oli palju parem, sain ainult 28 punkti. Positiivne on see, et suutsin ennast võistluse käigus parandada ja mitte halvemat ringi teha. Hea on ka see, et oli palju hetki, kus sõit tuli hästi välja!“
„Mõttetööd on peale võistlust palju. Tuleb vigu analüüsida, et miks need juhtusid. 12-nes koht polnud just see, mida ma ootasin või lootsin. Samas pole tulemus nüüd midagi kohutavalt halba ja see näitab, et arenguruumi jagub ja motiveerib ikka raskemat tööd rügama ning järgmisel etapil Poolas paremat tulemust tegema,“ on Meier tuleviku suhtes optimistlik.
Meieri minderi, ehk juhendaja võistlusrajal, Jaak Burk’i sõnul sai tüdruk rajal hästi hakkama, kuid uue tsikliga harjumine võtab veel aega: „Kui Keity võistles enne 125 cc tsikliga, siis uue 250-sega tuleb gaasiga teisiti ümber käia. Samas oli õige samm 250-sele üle minna. Itaalia rada iseenesest sobis Keityle, kuigi seal oli kõrgustevahe võrreldes Eestiga tunduvalt suurem. Kui Hispaania laagris tuli Keityl raskete takistuste läbimine hästi välja, siis nüüd võistlusel mängis rolli närvipinge. Eks mida rohkem sellistel kõrgetasemelistel võistlustel osaleda, seda kindlamaks muutub närvikava ja kuna Keity sõita oskab, siis tulevikus lähevad ka tulemused paremaks.“
„Eks me kõik ootasime pisut paremat tulemust, aga siit on nüüd hea võimalus ainult paremuse poole minna. Põhjuseid oli ilmselt mitu, miks just selline tulemus tuli. Uus ja harjumatult võimsam tsikkel, uued non-stop reeglid, Eesti talve tõttu ehk liiga vähene sõidutrenn.
Vaadates lõpptulemusi, siis oleks esimese ringi parema õnnestumise korral ehk koha jagu saanud tõusta, aga esikümnesse jõudmiseks oleks pidanud koguma pea 40 trahvipunkti vähem,“ rääkis Meieri tiimi asjaajaja Ilmar Kald. „Nüüd seisavad ees treeningud Soome nimeka treeneri Sakari Sipponeniga ja 26. aprillil toimub esimene Eesti meistrivõistluste etapp Soomes. Järgmise Euroopa meistrivõistluste etapini juuli alguses Poolas on veel piisavalt aega, et seal oma kohta parandada. Aga Keity oli igati tubli, sest see oli temale esimene võistlus nii kõrges seltskonnas.“