Tristan Viidas hooaja esimesel etapil poodiumil

Tristan Viidas. Foto: T.R Fotografie
Tristan Viidas alustas oma hooaega VLN Endurance Championship – Nürburgring sarjas saavutades oma klassis 3. koha. Neljatunnisele sõidule 25 kilomeetrisel rajale startisid 170 erikiiruselisest autot 57 tiimi ja 25 riigi võidusõitjaga.

Lumeolude tõttu olid sel rajal ära jäetud kõik ametlikud testid.„Viimane sõit võistlusautol ja asfaldil oli õnneks küll samal rajal ja sama klassi autoga, kuid peaaegu pool aastat tagasi, mistõttu tuli võistlustele suhtelist külmalt peale minna. Enne laupäevast starti sain reedel kokku sõita vaid 15 ringi,“ sõnas Viidas.

Laupäeva hommikul toimunud ajasõidust said ühes autos vahetustega sõitvad Viidas ja norrakas Inge Hansesætre neljanda koha.
Neljatunnist kestvussõitu alustas oma vahetusega norrakas. Viidasele jäi planeeritult teine ja kolmas vahetus. „Enda vahetuse lõpuni sõitis Inge küll stabiilselt kiireid aegu, kuid vahe liidriga venis 32-sekundi pikkuseks. Tiimil juhtus sõitjavahetuse ajal tankimisega tehniline probleem, mistõttu oli boksist väljudes minu vahe liidriga juba minut ja 37 sekundit, mida puhtalt sõiduga niisama kergelt tagasi ei saa. Hoidsin siiski kiirust üleval ja tõusin lõpuks neljandaks. Veel viimasel ringil pidid kõik sõitjad tegema tankimispeatuse. Eesolevad konkurendid otsustasid aega kokku hoida ning tankisid vähem, mis aga maksis eelmise aasta meistrile ning võistlusel teist kohta hoidvale Michael Schreyle valusalt kätte. Lõpusirgel sai tal kütus otsa ning auto peatus vaid sada meetrit enne finišijoont. Ruudulipu sain ma seega kolmandana,“ võttis nädalavahetuse kokku Viidas.
Sõidu võitsid Yannick Fübrich ja David Griessner, teise koha said Tobias Müller, Nico Otto ja Lars Peucker. Viidaselt ka võistluspäeva 3. kiireim ringiaeg.

Tristan Viidas ja Inge Hansesætre on löönud Sorg Rennsport tiimiga käed terveks hooajaks. Viidasega liitub ka treener-insener Madis Kasemets, kellega tehakse edukat koostööd juba 8ndat aastat. Lisaks ringrajaautode VLN Endurance Championship – Nürburgring sarja üheksale etapile sõidetakse BMW M235i-ga ka legendaarsel Nürburgringi 24-tunni sõidul. „See 25 kilomeetri pikkune rada suudab mulle siiani igal ringil väljakutseid ja uusi kogemusi pakkuda. 24-tunni sõit saab kindlasti olema senise võistluskarjääri huvitavaim ja ka keerulisem võistlus, kuid motivatsioon on kõrge ja hea algus uuele hooajale on tehtud,“ kommenteerib Viidas eelseisvat aastat.

Tiimikaaslane Hansesætre sõidab üheksast etapist kolm. Kuus etappi tuleb Viidasel üksi sõita. „Ega neli tundi järjest ja eriti veel suvel sõita pole naljaasi aga tuleb hakkama saada. Positiivse poole pealt sõltub ainukesena sõitjana lõpptulemus seega täielikult minust.“