Kõik motokrossi ja supermoto sõitjad speedwayle flat tracki sõitma!

8. septembril toimuvad Tabasalu ovaalil speedway Eesti meistrivõistlused. Registreerimine on avatud kõigile masinaklassidele, seega on oodata pikka ja põnevat päeva. Speedway klassides selguvad Eesti meistrid, üle aasta taas Harjumaa ainukesele rajale oodatud flat track masinaklasside esindajad sõidavad võistluste raames oma karikasarja teise etapi.

Meistrivõistluse arvestustust peetakse sel aastal speedway masinaklassidele SW mini, SW 250, SW 500 ja SW 500 Kv. Karikasarja punkte jagatakse aga speedway hobi klassis SW 240, algajatele mõeldud SW Mikros ja kõigis flat track masinaklassides. Viimased korjasid oma esimesed selle hooaja punktid kaks nädalat tagasi Äksis toimunud karikavõistluste esimesel etapil. FT Open klassis võttis Tartumaa metsade vahel esikoha Hannes Hansman motoklubist MX Racing Team Alex Vetkini ja Eero Madissoni ees. Suurima osalejate arvuga noorte klassis FT 50 astus poodiumi esimesele astmele Leslie Puller Pärnu Motoclubist, järgnesid Krevor Marcel Nõmme ja Frankie Lvovs. Karikasarja arvestusse läksid veel FT 65 ja FT Quad klasside sõidud.

8. septembri võistluspäev Tabasalus on jagatud kolmeks: kell 10 alustatakse väikese raja võistlussõitudega noorte klassidele. 14 järgnevad suure raja speeway klassid ning päeva lõpetavad kell 18:00 flat tracki sõitjad suurel rajal. Nagu speedways ikka, pääseb võistlema vaid selleks eelnevalt soovi avaldades, kõigile kohustuslik eelregistreerimine EMFi lehel lõpeb 3. septembril.

Eestis sõidavadki ovaalil kahte tüüpi masinaklassid: speedway ja flat track. Neist esimesed on spetsiaalse raamiga vaid ovaalisõiduks ette nähtud masinad, millel puuduvad pidurid ja tagavedrustus.
Siin sõidetakse flat track masinaklassides veidi speedway rajal sõitmiseks kohandatud motokrossi ja supermoto ratastel. Võistlusi peetakse lausa seitsmele erinevale klassile, alates päris pisikestest FT 50 PWst kuni suurte FT külgvankriteni. Olulisemad nõuded, mis muu distsipliini sõitjale tehniliste reeglite järgi kehtivad, on seotud piirangutega rehvidele. Speedway ovaali katab spetsiaalne pinnas, mis ei talu karmi motokrossi rehvi. Samas on ka efektiivseim viis kurvi läbida driftides, seega on kaval ja igati mõistlik kasutada midagi, mis libisemist soodustaks. Täpsemad flat track masinaklassidele kehtivad tehnilised tingimused on leitavad https://msport.ee/wp-content/uploads/2018/04/2018-FT-tehnilised-tingimused.docx.pdf.

Ovaalil flat tracki sõitmine on suurepärane võimalus krossi ja supermoto sõitjatel suurel kiirusel kurvi läbimise oskust lihvida. Võisteldakse speedway reeglite järgi, seega enamasti neljast ringist koosnevad võistlussõidud on küll lühikesed aga starte on päevas mitu. Iga võistlusele registreerunu saab rajale vähemasti kolm korda, korjates iga kord punkte finišeerimise järjekorra alusel. Suurima punktisummaga võistlejad pääsevad finaali, kus selgitatakse välja etapi võitjad.

Kogu võistlustega seonduv info ja registreerimine EMFi lehel https://msport.ee/events/speedway-emv/, vaata ka ürituse Facebooki lehte https://www.facebook.com/events/280008842583175/.