„Oro Offroad 2015 “ juba sellel nädalavahetusel

Foto: Ingmar Eriste
Foto: Ingmar Eriste
Juba sellel nädalavahetusel ehk 15.-17.maini toimub Põlvamaal, Orava vallas juba traditsiooniline maastikuautode mõõduvõtt “Oro Offroad 2015”. Alates 2009. aastast on 20 hektaril Landide perekonna maadel Põlvamaal, Orava vallas peetud eri formaadiga maastikusõite ja -võistlusi.

Võistlus nimega „Oro offroad“ kasvas välja Tartu Off-road Klubi safari sõitudest, ühtlasi oli võistluse peakorraldaja Toomas Landi sõnul algselt vaja ka kohta, kus ehitatud võistlusautosid saaks pisut testida ning kolme poega: Eerik-Egertit, Karlist ja Roland sõitma õpetada. Üks esimesi suuremaid võistlusi oli sealmail 2013.aasta Offroad Ringraja meistrivõisltuste 2.etapp, mis pälvis positiivset tagasisidet nii võistlejate kui pealtvaatajate poolt.

Offroad Racing´u ehk maastikuautode ringrajasõidu peamine erinevus kestvussõitudest on raja kompaktsus ja hea jälgitavus. Võistlusrada kulgeb Põlvamaa võistlusel peamiselt orus ja selle nõlvadel on publikul võistluse käigust hea ülevaade. Orol on erinevate rajapunktide vahele loodud raja keskele tee, mille abil publik saab kergelt ja kiirelt oma asukohta vahetada, seda nii lihtsalt jalgsi ja ka lapsevankriga. Ka paiknevad nii võistlusrada, tehniline park, võistlusautode ja publiku parkla, telkimisala kui ka meelelahutus ala koos toitlustusega väga kompaktselt koos ja on kergesti ligipääsetavad.

“Oro Offroad 2015” käigus selgitatakse paremusjärjestus masinaklassides: TR-1, ET1, ET2, VEOK, ATV ja Enduro mootorrattad. Eraldi rajale lähevad Orol ja selle lähiümbruses ka „Turist“ klassi osalejad. Tänavuseks uuenduseks on, et TR-1 klassi masinatele toimub eraldi sõit, et vähemal määral maastikussuutlikuks ehitatud autod oleksid rohkem omavahel konkurentsis ja ka neil oleks poodiumile asja. Nii ET1 kui ka ET2 on kohale tulemas Eesti kui ka Läti paremik, kellest osad Orole tulemas „ahjusoojade“ spetsiaalautodega.

Võistlusklasside TR1, ET1 ja ET2 proloogil ehk kvalifikatsioonis tuleb rajaelementidena läbi teha üle tünni sõit ja betoon-estakaad. Manööver nõuab väga head sõidutehnikat ja ka julgust. Unustada ei tohi loomulikult ka seda, et selline takistus võib lõppeda ka „uperpalliga“. Seejärel minnakse võistlusrajale kogupikkusega umbes 2,5 km. Rajal on keskmiselt kaks järsemat tõusu ning neli raskemini läbitavat savi- ja mudalõiku. Kogu rada on tehniliselt keerukas ja sõitjatele väljakutset pakkuv ning pealtvaatajaile hästi jälgitav.

Landide pere tänavuseks eesmärgiks on 3000 pealtvaataja kohale tulek, lisaks põnevatele offroad -sõitudele on koostöös raadio Elmariga ja mitmete sponsoritega hoolitsetud muu meelelahutusliku programmi eest. Kohapeal on ka väljanäitus kohalike põllu- ja metsafirmade töömasinatest ning Suzuki ja Ssangyongi linnamaasturitest, millega külastajad saavad lähemat tutvust teha. Uudiseks on ka traktor pulling ehk jõuvedu.

Oro Offroad 2015 AJAKAVA:

Reede 15.05:
14.00-20.00 TR-1, ET1 ja ET2 kvalifikatsioonisõidud
Laupäev 16.05:
10.00 TR-1 stardipaigutus, koosolek ja start
14.00 ET1 stardipaigutus, koosolek ja start
Pühapäev 17.05:
9.00 ATV stardipaigutus, koosolek ja start
10.00 Enduro stardipaigutus, koosolek ja start
12.00 ET2 stardipaigutus, koosolek ja start
15.30 VEOK stardipaigutus, koosolek ja start

Lisainfo: oro4x4.ee

NB! Vaata kindlasti ka eelmise aasta galeriid: motorsport.ee/2014/05/oro-offroad/