Kert Varik – Maarek Miil saavutasid Saksamaal karjääri parima tulemuse

Kert Varik – Maarek Miil . Foto: Luc Driesen
Kert Varik – Maarek Miil . Foto: Luc Driesen
Kert Varik – Maarek Miil saavutasid pühapäeval Saksamaal Rudersbergis peetud külgvankrite motokrossi maailmameistrivõistluste viimasel etapil karjääri parima tulemuse, kuuenda koha. MM-i üldarvestuses lõpetas ekipaaž 17ndana.

„See oli tõeline motokross,“ kommenteeris Varik pärast võistlust. „Mudane, keeruline, tehniline rada, ka vihma sadas vahepeal. Kindlasti karjääri parim tulemus ja kõige kiirematele jäime ka vaid sekundi ringi kohta alla.“

Laupäevases kvalifikatsioonis ei saanud tiim kõige paremat tulemust, kuna valiti kiire ringi sõitmiseks pisut vale taktika. „Pärast kiire ringi välja sõitmist kastetud rada kuivas. Oleksime pidanud vahepeal puhkama ja siis uuesti kiiret ringi üritama. Magasin aga õige hetke maha,“ rääkis Varik. Stardikoha pühapäevastesse finaalsõitudesse said Varik – Miil seega teises reas, olles oma kvalifikatsioonisõidus 11ndad.

Kuid esimeses sõidus said nad väga hea stardi, kiirete järel viiendana minema. „Tükk aega sõitsimegi viiendal kohal, kuid siis pääsesid Brown – Chamberlain [aasta kokkuvõttes kolmandad] meist mööda tänu sellele, et ringiga mahajääjad hakkasid meie tempot pidurdama.“ Esimeses sõidus olid Varik – Miil kuuendad. Teises sõidus starditi esimese kümne hulgas ja finišisse jõuti üheksandatena. Rudersbergi etapi võitsid Ben Adriaenssen – Lauris Daiders (Belgia-Läti) Tomas ja Ondrej Cermaki (Tšehhi) ning Jan Hendrickxi – Ben van der Bogaarti (Belgia-Holland) ees.

Maailmameistriteks tulid tänavu 424 punktiga Hendrickx – van der Bogaart, teiseks tulid Adrianssen – Daiders (381 p) ja kolmandad olid Brown – Chamberlain (377 p). Varik – Miil 17ndatena kogusid 107 punkti.

„Hooaeg läks tõusvas joones. Väga palju oli harjumist uuega – uus mootor, läksime kahetaktiliselt üle neljataktilisele, uus korvimees, jne,“ rääkis Varik. „Tohutult aega kulus meil Poola kiirteedel – kuna kiired konkurendid elavad kõik Euroopas, siis neil kulub etappidele sõitmiseks sama palju aega kui meil Eesti krossidele, taastumiseks on neil rohkem võimalust. Järgmisel hooajal peaksime ka logistika teistmoodi lahendama ning mitmes muuski punktis professionaalsemaks minema,“ võttis ta hooaja kokku ja avas pisut ka mõtteid järgmise aasta plaanide kohta.