Vennad Keermed osalesid raskel kestvuskrossil USA-s

Allar Keerme (146), Argo Keerme (214)
Allar Keerme (146), Argo Keerme (214)
Jõhvi motoklubi sõitjad Argo ja Allar Keerme, kes võistlevad tänavu aktiivselt Baltikumi kestvuskrossi meistrivõistlustel otsustasid sõita suure lombi taha, et teha tutvust maailma suurima kestvuskrossi sarjaga.

GNCC (Grand National Cross Country Series) on Ameerika Ühendriikides 1975 aastal loodud kestvuskrossisari, kus võistlevad nii soolotsikli kui ka ATV- ja quadisõitjad. Tänavu kuulub sarja kalendrisse 13 etappi ning Argo ja Allar Keerme osalesid nendest 10ndal, mis toimus kuulsal Unadilla krossirajal ja selle ümbruses. Üldarvestuses lõpetas Argo 211. kohal ja oli enda Open B klassis 13. Vend Allar oli üldis 272. ja 250A klassis 39.

“GNCC-s sõitmine oli meil mõned aastad tagasi juba ideeks kujunenud, et aimu saada maailma suurima kestvuskrossi sarja tasemest. Seetõttu valisime endale kalendrisse sobiva aja ning sõitsime New Yorki osariiki, Unadillasse võistlema,” selgitas ekstreemse idee tagamaid Allar. “Laupäeval võistluspaika jõudes olid quadide ja noorte sõidud juba käimas. Nimelt on seal tavaks, et esimesel päeval võistlevad neljarattalised ja väiksed soolod ning pühapäeval siis suured soolod. Kolme tunni pikkune ja kõige kõvema tasemega sõit toimub viimasena, kus startisime ka meie. Eesti ja Balti kestvuskrossi meistrivõistluste startijate arvu ei anna võrrelda GNCC sarja võistlejate arvuga: esimesel päeval võistles u. 800 sõitjat ja pühapäeva hommikuses kahe tunni sõidus oli stardis samuti üle 800 sõitja. Stardid toimuvad muidugi klasside kaupa lainetena, umbes poole minutiliste vahedega. Meie sõidus läks rajale 338 sõitjat, kes arvasid, et on kolmetunniseks sõiduks valmis. Pro klasside sõitjate kiirus, kes startisid 3 tunni sõidus kahes esimeses laines, oli muidugi meeletu arvestades rajaolusid: siledat pinnast praktiliselt polnudki, augud vaheldusid soontega ning kõige juurde kuulusid alati juurikad ja kivid. Kuigi rada oli kordades pikem kui Balti riikide kestvuskrossidel tavaks, siis tänu suurele startijate arvule polnud kordagi tühja hetke ning alati oli kellegagi võitlemist. Enda tavapärast hoogu ei saanud me aga kumbki üles, sest ajavahest tulenev „jetlag“ polnud üle läinud ja probleeme oli tasakaaluga ning soone tabamisega, sõidu pikkus iseenesest ei olnud väga probleemiks. Kindlasti oli suureks plussiks raskemate oludega toime tulemisel väga heal tasemel ette valmistatud tsiklitel, millede ja boksipeatuste eest hoolitses maailmameister ning GNCC sarja varasem võitja Shane Watts. Meie tulemusest oli kindlasti tähtsam kogemuse saamine, millega maailma kõige kõvemas kestvuskrossi sarjas võistlemisel toime peab tulema.”

Nüüd naasevad Keermed tagasi kodumaale, kus sõidetakse veel kolm Eesti ja Baltimaade meistrivõistluste etappi, milledest esimene on juba 10. oktoobril toimuv Haapsalu kestvuskross.